بودجه 650 ميليون پوندي انگليس براي جنگ سايبري


بودجه 650 ميليون پوندي انگليس براي جنگ سايبري

                         


انگليس 650 ميليون پوند را براي تقويت دفاع سايبري خود تخصيص داده است که در واحد‌هاي سايبري مختلف هزينه خواهد شد که دفاع سايبري انگليس شامل توليد ويروس کامپيوتري براي حمله به دولت‌هاي دشمن نيز مي‌شود.

به گزارش فارس، به نقل از"ساندي تلگراف"، انگليس براي اولين بار اعتراف کرد که GCHQ (مرکز فرماندهي ارتباطات دولتي، از مخفي‌ترين مراکز جاسوسي انگليس است و تمامي ارگان‌هاي جاسوسي اين کشور قادر به استراق سمع، کنترل پيامک‌ها و همچنين ايميل‌ها در اين مرکز هستند) و وزارت دفاع در حال توسعه قابليتي هستند که انگليس ‌بتواند از آن براي راه‌اندازي حملات اينترنتي عليه دولت‌هاي دشمن و تروريست‌ها استفاده کند.دو واحد جداگانه در "گروه عمليات دفاع سايبري" در حال کار بر روي توانايي‌ تهاجمي براي حمله متقابل عليه دشمناني هستند که تلاش مي‌کنند حملات الکترونيکي عليه زيرساخت‌هاي حياتي انگليس ترتيب دهند.به احتمال زياد، آنها همچنين بدافزارهاي رايانه‌اي را طراحي خواهند کرد که مي‌توانند قابليت‌هاي متعارف يا هسته‌اي کشورهاي غيرهمسو با سياست‌هاي خود را مختل کند.اين امر، اقدامي در به رسميت شناختن اهميت استفاده از "ويروس" به عنوان يک سلاح جنگي است، هم براي جاسوسي عليه دشمن با استخراج اطلاعات و هم از طريق حمله به زيرساخت‌هاي عملياتي آنها.

نخست وزير انگليس با اعلام "راهبرد امنيت سايبري" جديد دولت، اظهار داشت: در حالي که اينترنت، بدون شک يک نيرو براي اهداف خوب سياسي و اجتماعي و همچنين يک عامل حياتي براي رشد اقتصاد ما است، ما ناچاريم تا در برابر تهديدات امنيتي از خود محافظت کنيم.

 

 

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: